|
METRYKA WATKU DYSKUSYJNEGO | Dyscyplina | | Status | Wątek aktywny ogólnodostępny | Wątek założył | Bodzioo (2013-03-29) | Ostatnio komentował | michu77 (2013-04-22) | Aktywnosc | Komentowano 65 razy, czytano 577 razy | Lokalizacja | | Wątek wielostronicowy, wyświetlana strona: 1 2 3 4 | POWRÓT DO LISTY WĄTKÓW DYSKUSYJNYCH
| | | | |
| 2013-03-29, 08:23 Wschodnia Polsko zacznij biegać !!
To chyba wynika z mody na bieganie, na wschodzie mniejszy odsetek biega, a duża część z tych co biega często przeprowadziła się do centralnej lub zachodniej Polski. Ja również, ale nie zapomninając o cudownym Podlasiu staram się w swój kalendarz biegowy wpisać biegi organizowane w tamtym regionie. W tym roku jak na razie znalazły sie w nim: Półmaraton Hajnowski, Półmaraton Białostocki, Białystok Biega, 12 Hajnowska (bieg po puszczy w pażdzierniku), i zaewne jeszcze coś wpadnie. |
| | | | | |
| 2013-03-29, 08:29
Jest jeszcze w sierpniu Półmaraton Chmielakowy w Krasnymstawie |
| | | | |
| | | | | |
| 2013-03-29, 08:34 na wschodzie begają
Szanowni Państwo.
Na wschodzie biega bardzo dużo ludzi wbrew opinii ogólnej. Widać to zawsze na wiosnę ile oósb wychodzi na powietrze i biega. Z roku na rok biegów w lubelskim jest więcej w okresie wiosenno-letnim. Jeździmy na inne też biegi my organizatorzy. Jeszcze trzy lata temu była totalna pustka i ugór teraz zaczyna coś kiełkować i raczkować. Zachęcam: Kodeń bieg od kilkunastu lat co roku w sierpniu, do tego dochodzi Biała Podlaska (w tym roku po raz drugi 12 maja) rok temu ponad 300 uczestników), Terespol bieg Brześć -Terespol (maj lub czerwiec), Międzyrzec Podlaski w tym roku po raz trzeci Bieg Jeziorek (31.08.2013), biegi odbywają się w Stoczku Łukowskim, Kocku, Rykach, Świdniku, Adamowie,Łukowie,Włodawie,Lublinie, Krasnymstawie i małej Studziance w lipcu po raz drugi II Tatarska Piątka w scenerii przyrody po polnych drogach. Jest tez Grand Prix polski Wschodniej. Z tego co wiem są kolejne inicjatywy organizowania biegów.Takie kameralne biegi są bardzo przyjemne i ciekawe. Przy organizacji biegu po raz pierwszy czy drugi ludzie badają terenie wyczekują ze zgłoszeniem porównaniu z innymi biegami które są już tradycją.
Popieram zdanie autora aby chociaż raz wystartować na wschodzie i go opisać. Oczywiście nie mieszać ludzi z błotem ale pokazać plusy i minusy z sugestią w szczególności na poprawienie elementów organizacji. Nie wszystkie biegi są zgłaszane na maratonypolskie.pl a szkoda |
| | | | | |
| 2013-03-29, 08:49 4 etapowy w Zamościu
Jeden z najlepszych biegów w Polsce 4 etapowy bieg im. Dzieci Zamojszczyzny. |
| | | | | |
| 2013-03-29, 08:58
Tylko dwukrotnie startowałem na terenach wschodnich, czyli dalej niż Kraków bądź Lublin - tj. Rzeźnik oraz bieg 4-etapowy w Zamościu. O ile w Bieszczady zamierzam jeszcze kiedyś zawitać, to do Zamościa wybiorę się już wyłącznie w celach turystycznych, bo miasto jest... jedyne w swoim rodzaju.
Kluczowym argumentem, dlaczego tak rzadko wybieramy się w tamtą stronę - jest czas dojazdu. Z Wielkopolski do Berlina np. autostradą - to żabi skok, a na wschód... o matko... |
| | | | | |
| 2013-03-29, 09:31
2013-03-29, 08:34 - Napoleone napisał/-a:
Szanowni Państwo.
Na wschodzie biega bardzo dużo ludzi wbrew opinii ogólnej. Widać to zawsze na wiosnę ile oósb wychodzi na powietrze i biega. Z roku na rok biegów w lubelskim jest więcej w okresie wiosenno-letnim. Jeździmy na inne też biegi my organizatorzy. Jeszcze trzy lata temu była totalna pustka i ugór teraz zaczyna coś kiełkować i raczkować. Zachęcam: Kodeń bieg od kilkunastu lat co roku w sierpniu, do tego dochodzi Biała Podlaska (w tym roku po raz drugi 12 maja) rok temu ponad 300 uczestników), Terespol bieg Brześć -Terespol (maj lub czerwiec), Międzyrzec Podlaski w tym roku po raz trzeci Bieg Jeziorek (31.08.2013), biegi odbywają się w Stoczku Łukowskim, Kocku, Rykach, Świdniku, Adamowie,Łukowie,Włodawie,Lublinie, Krasnymstawie i małej Studziance w lipcu po raz drugi II Tatarska Piątka w scenerii przyrody po polnych drogach. Jest tez Grand Prix polski Wschodniej. Z tego co wiem są kolejne inicjatywy organizowania biegów.Takie kameralne biegi są bardzo przyjemne i ciekawe. Przy organizacji biegu po raz pierwszy czy drugi ludzie badają terenie wyczekują ze zgłoszeniem porównaniu z innymi biegami które są już tradycją.
Popieram zdanie autora aby chociaż raz wystartować na wschodzie i go opisać. Oczywiście nie mieszać ludzi z błotem ale pokazać plusy i minusy z sugestią w szczególności na poprawienie elementów organizacji. Nie wszystkie biegi są zgłaszane na maratonypolskie.pl a szkoda |
to My biegacze uzupełniamy kalendarz w maratonachpolskich,jeżeli nie zrobi tego organizator lub ktoś z biegaczy z danego regionu, to kto to ma zrobić? |
| | | | | |
| 2013-03-29, 09:37
2013-03-29, 08:58 - michu77 napisał/-a:
Tylko dwukrotnie startowałem na terenach wschodnich, czyli dalej niż Kraków bądź Lublin - tj. Rzeźnik oraz bieg 4-etapowy w Zamościu. O ile w Bieszczady zamierzam jeszcze kiedyś zawitać, to do Zamościa wybiorę się już wyłącznie w celach turystycznych, bo miasto jest... jedyne w swoim rodzaju.
Kluczowym argumentem, dlaczego tak rzadko wybieramy się w tamtą stronę - jest czas dojazdu. Z Wielkopolski do Berlina np. autostradą - to żabi skok, a na wschód... o matko... |
Nie jest tak źle - w zeszłym roku z Opola do Zamościa jechaliśmy autem nieco tylko ponad 8 godzin :-) |
| | | | |
| | | | | |
| 2013-03-29, 09:56
Chyba największy problem to dojazd po naszych pięknych drogach. Pochodzę ze wschodu Polski i chętnie bym wystartował w moich rodzinnych stronach, ale dojechać tam... Pamiętam tamtoroczną eskapadę w Bieszczady. Jechało się i jechało i jechało ...
|
| | | | | |
| 2013-03-29, 10:28
Dojechać do nas nie jest łatwo, szybko i przyjemnie, ale za to piękno mazur wynagradza cały trud. Zapraszam wszystkich w nasze okolice - niezapomniane chwile w cudnej naturze gwarantowane... |
| | | | | |
| 2013-03-29, 11:06 Warszawa to tez Wschód
Tak dokładnie to Warszawa to także wschód, około 200 km do granicy , historycznie to były zabór rosyjski. |
| | | | | |
| 2013-03-29, 11:11 Zapraszam do Ostrołęki na XIX Półmaraton Kurpiowski /12.V/
Zapraszam do Ostrołęki na XIX Półmaraton Kurpiowski /12.V/, TRASA SUPER DO ZROBIENIA ŻYCIÓWKI |
| | | | | |
| 2013-03-29, 11:34
Dobre zwrócenie uwagi na ilość biegów w wschodniej Polsce.
Dodatkowo na frekwencję.
Dojazd ma też pewne znaczenie.
Biegi zachodniej strony mają już markę i swoich biegaczy. Bo były pierwsze.
Dorzucając łatwiejszy czasem dojazd można przyjąć dlaczego są bardziej popularne.
|
| | | | |
| | | | | |
| 2013-03-29, 11:37 A tam jest tak pięknie...
Michale, trafiłeś w "10"-tkę swoim artykułem. Biegam 7 lat, a mam za sobą jedynie 3 biegi na "wschodzie" - Półmaraton Węgorza (mój debiut) - impreza wraca do kalendarza po kilkuletniej absencji, Hajnówkę i b.sympatyczną imprezę 15k w Kodeniu. Całe lato spędzam na suwalszczyźnie i choć nie ma piękniejszych terenów w Polsce do biegania to w sezonie turystycznym, kiedy mnóstwo ludzi wypoczywa nad jeziorami nie ma gdzie startować. Niewiele samorządów wpadło na pomysł, aby właśnie tak promować swoje miejscowości.
I nie przesadzajcie z tym dojazdem - od kiedy jest "S-ka" do Wyszkowa to do Suwałk się jedzie 3h
|
| | | | | |
| 2013-03-29, 11:38 A jest i Maraton Wigry
LINK: http://maratonwigry.pl | Prawda, że biegów jest mało. A nawet jeśli są, to jakoś cicho o nich...
Dlatego zapraszam na Maraton Wigry. Trasa trailowa, bardzo widowiskowa i urozmaicona. Do tego krótszy Bieg Bobra.
Oprócz ciekawej trasy będą wspaniałe produkty kuchni regionalnej (na mecie, a nawet na bufetach) i Igrzyska Jaćwingów - zawody sportowe dla dzieciaków, których rodzice będą na trasie. Można zostawić pociechy pod opieką naszych animatorów i delektować się nadwigierskimi szlakami:)
Zapraszam w sierpniu nad Wigry!
Serdeczności,
Krzysztof Gajdziński
Organizator Maratonu Wigry |
| | | | | |
| 2013-03-29, 12:07
LINK: http://ie sie | Trochę odbiegnę od wcześniejszych przedmówców. Z nie swego wyboru zostałem oddelegowany do pracy na wschodzie. Treningi mam w różnych porach w zależności od godzin pracy, zdarza się ,że o 5.00 rano albo popołudniu. Spotkałem się podczas treningów z komentarzami typu cytuję "mamo,ja wariat kup mi helikopter" albo puknięciami w głowę. Mówię kuzynce , że idę biegać, ona komentuje to "a po co , a na co to". Społeczność we wschodniej Polsce nie jest przyzwyczajona do biegów. Dopiero tam to zaczyna się rozwijać. Miejmy nadzieję,że przez maraton Lubelski, półmaraton Krasnystaw , itp. imprezy biegowe, wschód stanie się atrakcyjnym miejscem biegowym w kraju i zmieni się mentalność ludzi w tym krańcu Polski.:) |
| | | | | |
| 2013-03-29, 12:42 Grand Prix Polski środkowo-wschodniej
Biegacze ze wschodu startują najczęściej właśnie w Grand Prix.
Jest to cykl 14 biegów od 3km do półmaratonu w różnych miastach. Poniżej lista biegów z 2012 roku
1. XXI Uliczne Biegi Niepodległości
- 11.11.2011 Puławy, Przełaj, ulica, 5km, 10.00 i 12.00
2. XVII Przełajowy Bieg Pierwiosnka
- 15.04.2012 Leszkowice, Przełaj M-5km, K-2,5km, 11.00 i 12.30
3. XVIII Ogólnopolskie Biegi LEWARTA
- 22.04.2012 Lubartów, Ulica, 5km 10.00 i 12.00
4. XVIII Ogólnopolski Cukrowniczy Bieg Uliczny,
- 29.04.2012, Werbkowice, Ulica, 8 km, 10.30 i 13.00
5. Ogólnopolskie Biegi o „Błękitną Wstęgę Wisły”
- 2.05.2012 Puławy, Ulica Przełaj, M-8km, K-4km, 10.00 i 12.00
6. XIV Wiosenne Biegi Przełajowe
- 13.05.2012 Chodel Przełaj, M-5km, K-3km, 12.00 i 13.50
7. XIV Bieg Herbowy
- 27.05.2012 Hrubieszów Ulica 4,2 km 11.00 i 12.30
8. XX Ogólnopolskie Uliczne Biegi Ekologiczne
- 3.06.2012 Urszulin, Ulica, M-10km, K-5km, 10.30 i 12.30
9. XVII Międzynarodowy Bieg o Puchar Prezydenta Chełma
- 10 lub 17.06.2012 Chełm, Ulica, 6km, 9.30 i 11.30
10. III Bieg Szlakiem Gotów
- 9.09.2012 Masłomęcz- Hrubieszów Ulica 10km 10.00
11. XXII Bieg Unii Horodelskiej
- 30.09.2012 Horodło - Hrubieszów, Ulica, Półmaraton 10.00
12. XXIV Bieg po Ziemi Biłgorajskiej
- 7.10.2012 Biłgoraj Ulica 8km 10.00 i 15.30
13. XXIII Uliczne Biegi Niepodległości – zaliczane do następnego GP – podsumowanie XXGP
- 11.11.2012 Puławy Ulica 5km 10.00 i 12.00
14. BIEG PROMOCYJNY - VII Międzynarodowy Bieg Zwycięstwa
- 9.05.2012 Kovel – Ukraina Ulica, M-10km, K-6km, 12.00 i 14.00 |
| | | | | |
| 2013-03-29, 13:02
2013-03-29, 12:07 - matti71 napisał/-a:
Trochę odbiegnę od wcześniejszych przedmówców. Z nie swego wyboru zostałem oddelegowany do pracy na wschodzie. Treningi mam w różnych porach w zależności od godzin pracy, zdarza się ,że o 5.00 rano albo popołudniu. Spotkałem się podczas treningów z komentarzami typu cytuję "mamo,ja wariat kup mi helikopter" albo puknięciami w głowę. Mówię kuzynce , że idę biegać, ona komentuje to "a po co , a na co to". Społeczność we wschodniej Polsce nie jest przyzwyczajona do biegów. Dopiero tam to zaczyna się rozwijać. Miejmy nadzieję,że przez maraton Lubelski, półmaraton Krasnystaw , itp. imprezy biegowe, wschód stanie się atrakcyjnym miejscem biegowym w kraju i zmieni się mentalność ludzi w tym krańcu Polski.:) |
Zgadzam się z Tobą. Problem nie leży w kłopotach z dojazdem. Do Krynicy Górskiej dojechać nie prościej.
Różne aspekty mentalności maąa tu znaczenie.
1. Marketing - przykład Krynicy z jednej strony, która się reklamuje od pół roku, z drugiej Zamość. Ktoś wstawił termin w kalendarzu, ale na stronie organizatora - cisza. Może potwierdzenie pojawi się w maju, ale wtedy część biegaczy będzie miało zabukowane inne biegi w tym terminie i opłacone niższe startowe. Wtedy zacznie się stress- pojawią się uczestnicy czy nie ?
2. Tradycja - cała biegowa Polska wie, że 9.06 jest Rudawa, Grodzisk, Kietrz itp. Lublin pojawił się po raz pierwszy i to jeszcze w terminie gorącym jak na maraton. Aby ludziska przyjechały na pierwszą edycję to musiałyby się pojawić atrakcje jak w Orlen Maratonie i podobna akcja marketingowa. Nie wystarczy ogłosić , że "będzie". W taki sposób trzeba poczekać kilka edycji na większą ilość zawodników.
Do tego dochodzi termin - wg mnie będzie zmieniany, bo czerwiec to słaby termin na frekwencję w granicach 3 tys, a zmiany terminów to też minus dla rozwoju. Wszyscy wiedzą, kiedy odbywa się np. Maraton w Poznaniu, "od zawsze" .
3. Reklama ponownie - na naszej stronie widzę reklamy różnych półmaratonów, ale zachęty na Chmielaki nie widziałem. Podobna uwaga dotyczy większości tu cytowanych biegów.
Ciekawa byłaby statystyka średniej osób biorących udział w zawodach na liczbę mieszkańców danego województwa. Czy to tylko złudzenie, czy faktycznie mniej ludzi biega na wschodzie. |
| | | | |
| | | | | |
| 2013-03-29, 13:03
2013-03-29, 11:06 - henry napisał/-a:
Tak dokładnie to Warszawa to także wschód, około 200 km do granicy , historycznie to były zabór rosyjski. |
Któż by śmiał wątpić, że Warszawa nie leży na wschodzie Polski ? Wszak jest na wschód od Kołaczkowa ! |
| | | | | |
| 2013-03-29, 13:08
2013-03-29, 13:03 - emka64 napisał/-a:
Któż by śmiał wątpić, że Warszawa nie leży na wschodzie Polski ? Wszak jest na wschód od Kołaczkowa ! |
Emka - od dzisiaj mój osobisty mistrz ciętej riposty :-) |
| | | | | |
| 2013-03-29, 13:10
A tak w ogóle bardzo dobry temat.
Może zaktywizuje biegaczy spoza wschodniej ściany, aby się ruszyli na organizowane tam biegi.
Chciałbym jeszcze pojechać do Hajnówki, Zamościa czy na Chmielaki , Korycina itp.
Bardzo tam ładnie, a ludzie otwarci. |
|
|
|
| |
|