Jestes
niezalogowany
ZALOGUJ

 

METRYKA WATKU DYSKUSYJNEGO
  Dyscyplina  
  Status  Wątek aktywny ogólnodostępny
  Wątek założył  PAwel (2002-03-27)
  Ostatnio komentował  Jans (2002-03-30)
  Aktywnosc  Komentowano 13 razy, czytano 221 razy
  Lokalizacja
 Sobótka k.Wrocławia

Poniższy wątek jest komentarzem do artykułu
Autor: Jan Stasiczek, data publikacji: 2002-03-23

Maraton Ślężan - na gorąco!


DODAJ SWÓJ KOMENTARZ W TYM WĄTKU

POWRÓT DO LISTY WĄTKÓW DYSKUSYJNYCH



ANONIM

(PAwel)

 2002-03-27, 15:24
 Maraton
Patrzę na wyniki "Maratonu" w Sobutce i myślę jakaś lipa z pomiarem trasy.

Nie chcę się czepiać, ale nazwa maraton powinna być zarezerwowana dla biegów na dystansie 42.2km, tak jak nazwa bank zarezerwowana jest dla banków, nazwa biuro maklerskie dla biór maklerskich itd. itp. Zanim zorientowałem się, że to nie maraton to przez dłuższą chwilę dziwiłem się jak można przebiec w Polsce maraton poniżej poniżej 2 godzin.

  SKOMENTUJ CYTUJĄC


ANONIM

(Jans)

 2002-03-27, 17:03
 Do Pawła -Jans!
Zapraszam Ci Pawel do artykułu "Maraton Ślężan - na gorąco"! W nim to napisałem ze organizatorzy chcę w przyszłym roku ując nazwę MAraton w cudzysłów!!! Znają polemikę nad słusznością użycia tego słowa i za rok bedzie być moze taka nazw "Maraton" Ślężan!
Z mojej strony dodam (jako uczestnik) że ... co do dystansu, to racja - tam nie ma 42.195km, natomiast co do trudności trasy (podibegi)to porównywalny wysiłek jak przy maratonie:)
Pozdrawiam! Jan S.

  SKOMENTUJ CYTUJĄC

 



ANONIM

(Wojtek G.)

 2002-03-27, 21:24
 Nazwa maraton.
Drogi Pawle.Dlaczego tak zazdrośnie bronisz i przypisujesz prawo używania nazwy maraton tylko do biegu na dystansie 42 km i 195 m.Większe prawo do tego ma angielska Rodzina Królewska ,której kaprys zmienił odległość maratonu.Przecież goniec ,biegnąc z pod Maratonu ,z wieścią o zwycięstwie Ateńczyków nad Persami ,przebiegł dystans mniejszy.A więc wyłączność na używanie tej nazwy przy dystansie 42 km i 195 m powinna mieć Rodzina Królewska i opatentować ją jak górale oscypek.Znam inne maratony jak:maraton śmiechu,maraton kabaretu , filmowy czy po prostu maraton trzeźwości.W każdym kalendarzu podawany jest kilometraż biegu.Dla mnie słowo maraton oznacza coś dłuższego.Czy to ma być 33 km , 76 km , czy 50 km ,to każdy taki bieg może nosić dodatek maraton.Biorąc się za analizowanie wyników najpierw patrzę na dystans na jakim bieg się odbył , a nie ,czy przy nazwie maraton jest przedrostk mini , super czy multi.A walka i czasy na trasie uzyskane nie budzą zastrzeżeń.Mogę to stwierdzić ,bo startowałem tam jako "amator - turusta" z nr "0" na plecach.Wystartowałem 40 minut wcześniej i obserwowałem walkę na trasie z bliska.Trasa była szczelnie obstawiona strażakami , którzy na pewno nie pozwoliliby na jakieś numery.Żałuj że ciebie tam nie było.Warunki wprawdzie spartańskie,ale wymarzone dla tych ,którzy lubią sobie dać w kość.

  SKOMENTUJ CYTUJĄC


ANONIM

(Jang)

 2002-03-28, 00:07
 Maraton to maraton
Jest to jedna z nielicznych kwestii, w której zgadzam się z PAwłem, nic nie ujmując na pewno wspaniałej imrezie w Sobótce. Maraton to maraton: 42 km 195 m. Cudzysłów nie załatwia sprawy. Choć czasem nazywano mnie "językowym purystą" lubie ścisłe traktowanie pewnych terminów, bez względu na to kto wpłynął na ich ustanowienie.

  SKOMENTUJ CYTUJĄC


ANONIM

(Waldi.)

 2002-03-28, 10:47
 Maraton to normalny bieg jak inne.
Wrocław wymyślił dla dzieci bieg na dystansie 1/10 maratonu to jest 4,2195 km (orginalne oznaczenie z programu)i nazwał "Mini maraton".Proponuję ,abyście zakazali używania i odebrali dzieciom dodatek "maraton" i zmusili organizatorów do zmiany na mini bieg ,pisany dodatkowo z małej litery.Bo maraton ,to możecie biegać tylko Wy dzielni herosi , aby świat Was podziwiał.Tak ,tak zwykli pazerni deptacze "nieważne czyje co je ,ważne to co je moje" .Sobótce też można zabrać dodatek maraton ,a zostawić sam cudzysłów.

  SKOMENTUJ CYTUJĄC


ANONIM

(Jang)

 2002-03-28, 11:08
 Może bez epitetów...
"Minimaraton" czy "maraton na raty" to określenia z których od razu wynika, że nie mamy do czynienia z właściwym maratonem, do nich nie mam zastrzeżeń. Czasem też sprawy wieloletniej tradycji decydują o tym, że coś nazywamy niezgodnie z właściwym rozumieniem terminu. Nikt nic nie ma przeciwko biegowi w Sobótce poza faktem, że dla wielu mniej wtajemniczonych czytelników nazwa jest trochę myląca.

  SKOMENTUJ CYTUJĄC


ANONIM

(świder)

 2002-03-29, 09:27
 nie w głównym temacie ale...
Napisałeś .".Dyskusja o długości biegu pewnego mitycznego chorego na serce gońca, który zmarł na zawał po przejściu odległości zbliżonej do 40km (kogo brali wtedy do wojska?)"....
jestem pewny, że dzisiejsi nasi wojacy( oczywiście bez Tych z Lublińca) w przeważającej masie padliby na długo przed 40 km .

  SKOMENTUJ CYTUJĄC

 



ANONIM

(Maratończyk.)

 2002-03-29, 11:13
 Maraton Ślężan.
Piszesz: "Nazwa Maraton Ślężan to czysty nonses".Ja z kolei jestem pełen podziwu,dla organizatorów z Sobótki że zachowali swoją pierwotną nazwę.Trzeba być mało spostrzegawczym ,aby nie zauważyć ,że pomysłodawca ankiety nr 8 zadał takie pytanie "Jak nazywał się maraton rozgrywany na trasie Sobótka - Wrocław ( i tu uwaga !!!)którego KONTYNUACJĄ JEST MARATON WROCŁAWSKI ,oraz skąd pochodzi jego nazwa ?" Dodatkowo w historii tego maratonu wyraźnie podaję się , że w pierwszych Maratonach Ślężan zwyciężył taki to ,a taki.To że Wrocław w pewnym momencie zdradził i przeniósł maraton na swoje ulice ,to już sprawa wrocławian.Mieszkańcy Sobótki pozostali wierni swej pierwotnej nazwie ,dostosowali trasę do swoich potrzeb i za to ich cenię.To że niewinnie zbierają cięgi ,to już inna sprawa.

  SKOMENTUJ CYTUJĄC


ANONIM

(Jarro)

 2002-03-29, 21:49
 Coś dłuższego ?
Drogi Wojtku G. , zaintrygowałeś mnie swoją definicją maratonu. Maraton - czyli "coś dłuższego". Chyba domyślam się jak precyzyjnie definiujesz "coś krótszego", za to nie mogę wykombinować jak nazywasz "coś średniego".
Życzę dłuższej, albo maratońskiej ( to przecież na jedno wychodzi) kondycji.

  SKOMENTUJ CYTUJĄC


ANONIM

(Jans)

 2002-03-29, 22:38
 Zgadzam się z Tym!
Podobnie podjrzewałem ale ..nie miałem pewności i ...wszystko pasuje niczym układanka z puzzli! W tym przypadku należy tylko chwalić organizatorów, że miasteczko niespełna 7.000 (6.600)mieszkańców rozdmuchało i nakręciło ...Maraton Wrocławski i ..dalej kontynuuje wspaniałą tradycję biegową rok rocznie zbierając ponad setkę biegaczy na trudnej trasie! To tu w roku 1992 na trasie maratonu Ślężańskiego ..wystartowało ponad 400 osób (ukoczyło 438!).
Tak ostra polemika na temat słowa MARATON w oparciu o genezę biegu wydaje mi sie nie na miejscu...

  SKOMENTUJ CYTUJĄC


ANONIM

(Jarro)

 2002-03-29, 22:55
 Łódka Bols
Organizatorzy imprez biegowych mogą swoje biegi nazywać jak chcą. Ich prawo. Jeżeli uważają, że słowo maraton dodaje imprezie splendoru to świetnie. Nobilitują pośrednio nas i nasz ulubiony dystans. Od 42,195 km nie ma jednak ucieczki. Za to przychodzą mi na myśl n.p. salony fryzjerskie i krawieckie, centrum kosiarek i wózków widłowych, centrum złota, studia wdzięku i urody, farmy zdrowia, liczne stadniny koni wokół Warszawy i z miejsca wzmacniam moje nadwątlone ostatnio mięśnie brzucha. No bo niby dlaczego śmieszne mogą być tylko szyldy ?. A co z siostrami "Sisters" w ich krótkim short-programie ?. Łódka Bols - to był majstersztyk.

  SKOMENTUJ CYTUJĄC


ANONIM

(Jarro)

 2002-03-29, 23:16
 Rekord ?
Jeżeli wystartowało w 1992 roku mniej niż ukończyło, bo nie piszesz tego wyrażnie, to miałbym pewną szansę gdyby powtórzyć ten manewr w najbiższym biegu. Co do genezy to bym się na niej nie opierał, bazuję raczej na arytmetyce. O ile pamiętam w ubiegłym roku Janusz Kalinowski także nie mógł się doliczyć 9 km, a o biegu wyrażał się w superlatywach. Pozdrawiam.

  SKOMENTUJ CYTUJĄC

 



ANONIM

(Jans)

 2002-03-30, 09:46
 Re -rekord dla Jarra
Co do biegu w 1992 to w statystyce (lub jak wolisz arytmetyce)tego biegu podana jest ilość osób, która ukończyła - jest to owa ilosć 438. Niestety nie podana jest ilość osób która wystartowała, a nie ukończyła. W zwiazku z tym by nie podawać błędnych danych określiłem to w sposób "ponad 400", a chyba powinieniem napisać "nie mniej niż 438". Za wprowadzenie w błędne myślenie przeraszam!
Rzeczywiście o tym biegu można dużo superlatyw powiedzieć i tu wiele osób ma rację. Jedynymi minusami jest ...OWA polemika nad słusznością używania słowa "Maraton" oraz sama w sobie trasa (czasem pogoda ale to nie wiena orgazniatora!)Wszystko inne jest OK!
PS.Dane na temat statystyki zaczerpnąłem z www.mw.com.pl
Pozdrawiam

  SKOMENTUJ CYTUJĄC


DODAJ SWÓJ KOMENTARZ W TYM WĄTKU

POWRÓT DO LISTY WĄTKÓW DYSKUSYJNYCH




 Ostatnio zalogowani
BemolMD
12:51
BOP55
12:49
Andrea
12:48
henrykchudy
12:43
rezerwa
12:40
kirc
12:39
Stonechip
12:29
bogsan
12:20
Biela
12:10
KKFM
11:56
andrzej65
11:54
gpnowak
11:54
stanlej
11:54
pawlo
11:39
marcoair
11:21
naczanio
10:57
|    Redakcja     |     Reklama     |     Regulamin     |