Jestes
niezalogowany
ZALOGUJ

 

Admin
Michał Walczewski
Toruń
WKB META LUBLINIEC
MaratonyPolskie.PL TEAM

Ostatnio zalogowany
2024-04-19,11:20
Przeczytano: 394/69308 razy (od 2022-07-30)

 ARTYKUŁ 
Srednia ocen:9.3/4

Twoja ocena:brak


Markowe firmy walczą o biegaczy!
Autor: Michał Walczewski
Data : 2009-03-08

Na rynku biegowym dzieje się, oj dzieje. Coraz więcej marek, coraz więcej firm, coraz więcej produktów i coraz więcej... pomysłów! Miniony sezon charakteryzował się rosnącą aktywnością firm sportowych związanych z bieganiem, które przeprowadziły szereg interesujących projektów - jak choćby Human Race (Nike) czy Running Eksperci (Puma Running).

W tym roku pojawiają się kolejne firmy (jak choćby ASICS Polska, Brooks), które także planują prowadzić ciekawe działania mające przekonać nas do kupowania ich produktów, oraz do związania się z ich marką. Zadzwoniliśmy do kilku z nich - tych najbardziej aktywnych, i poprosiliśmy o uchylenie rąbka tajemnicy. Co planują na ten rok? Czym nas zaskoczą? Nie każdy zgodził się zdradzić wszystkie pomysły, ale z informacji które uzyskaliśmy i tak wyłania się bardzo interesujący obraz – bieganie w Polsce rośnie w siłę, a producenci sprzętu zaczynają ostro walczyć o amatorów!

W kolejności alfabetycznej przedstawiamy pomysły poszczególnych marek na zaistnienie w świadomości biegaczy w roku 2009. Zapraszam do zapoznania się z informacjami, być może znajdziecie wśród nich przedsięwzięcia, które są dla Was interesujące... Za wszystkie pomysły trzymamy kciuki, i będziemy do nich wracać na łamach naszego portalu regularnie!




Nasz rozmówca: Marek Szostek, Dyrektor Generalny ASICS Polska
Strona internetowa: www.asics.pl

Rok 2009 będzie pierwszym sezonem, w którym ta firma z czołówki producentów i dystrybutorów sprzętu sportowego, w tym również doskonałych butów do biegania, silnie zaistnieje ma naszym krajowym rynku. Co przygotowała z tej okazji, oraz czym nas zaskoczy?

Najbardziej widowiskowym projektem według naszej redakcji jest Liga ASICS – cykl ośmiu specjalnych klasyfikacji, do których zawodnicy zdobywają punkty startując przez cały sezon w biegach na terenie całej Polski. Klasyfikacje zostały tak zaprojektowane, by zwycięzcami mogli zostać biegacze bez względu na wiek, płeć czy reprezentowany poziom sportowy. Przykłady? Najrówniejszy biegacz, najaktywniejszy biegacz, taktyczny biegacz. Za techniczne prowadzenie Ligi ASICS odpowiada portal MaratonyPolskie.PL i to tam właśnie znajdziecie wszelkie szczegółowe informacje oraz możliwość rejestracji swoich startów.

Firma przygotowała także akcję pomiarów stóp i doboru obuwia w oparciu o najnowsze narzędzie ASICS o nazwie F.ID (Foot.ID). Urządzenie dokonuje dokładnego statycznego skanowania stopy, a następnie pomiar jest przeprowadzany na bieżni. Cały cykl jest nagrywany przez kamerę i analizowany w trybie slow motion. W ten sposób F.ID pozwala określić, z niespotykaną w innych dotychczas stosowanych tego typu systemach dokładnością, indywidualną budowę stopy oraz jej zachowanie podczas biegu (od momentu lądowania poprzez proces przetaczania aż do momentu wybicia). Na podstawie dokonanych pomiarów urządzenie zaleca model obuwia ASICS zapewniający najlepsze dopasowanie i korektę biomechaniczną. Urządzenie podróżować będzie po 10 największych miastach w Polsce. Miejscami, gdzie będzie można dokonać takiego pomiaru będą sklepy oferujące produkty ASICS oraz centra handlowe a także podczas imprez biegowych na terenie Polski.

ASICS będzie obecny na kilku wybranych biegach w sezonie 2009 jako sponsor techniczny. Na specjalnie przygotowanych stoiskach będzie można zapoznać się z technologiami oraz systemami ASICS i tym samym zobaczyć „w naturze” jak są zbudowane buty biegowe z najwyższej półki oraz jakie elementy i materiały są w nich używane. Także tutaj będzie można skorzystać z urządzenia F.ID oraz dokonać zakupu szerokiego asortymentu z oferty biegowej ASICS.

W najbliższym czasie ruszy także ASICS Running Team – zespół zawodników oparty o najlepszych biegaczy i biegaczki, ale także o młodych adeptów biegania z dużym potencjałem rozwojowym. ASICS będzie ich opiekunem technicznym.

Wszystko wskazuje na to, że planowane na rok 2009 działania będą doskonałym początkiem szerszej obecności marki ASICS w następnych sezonach i zdecydowanie przyczynią się do propagowania zdrowego stylu życia, zgodnie z motto ASICS – Anima Sana in Corpore Sano (W Zdrowym Ciele, Zdrowy Duch)





Nasz rozmówca: Adrianna Jaroszewska, Sports Manager
Strona internetowa: sklep.4run.pl

Marka Brooks weszła na rynek polski jesienią 2008 roku i zdobyła już sobie spore grono zadowolonych użytkowników. Firma Brooks specjalizuje się w produkcji wysoce specjalizowanych butów dla biegaczy. Ambasadorem tej marki w Polsce jest Marek Jaroszewski, utytułowany biegacz długodystansowy. W sezonie wiosennym 2009 Brooks ma na celu dotarcie do jeszcze szerszego kręgu biegaczy. Celem Brooksa jest wspieranie środowisk biegowych oraz satysfakcji z bycia biegaczem i codziennego treningu – po prostu „run happy”!

Pierwszym z projektów, bardzo interesującym dla oszczędnych biegaczy jest program „First Minute”. Jest to akcja promocyjna, w której uczestnicy wybranych biegów, kupując sprzęt marki Brooks, dostają rabat w wysokości opłaty startowej uregulowanej w pierwszym terminie zapisów. W ten sposób de-facto odzyskują wpłacone startowe za udział w konkretnym biegu. Brooks staje się w ten sposób partnerem dla organizatorów biegów oraz dla klubów biegacza.

Kolejny pomysł to akcja „Ale numer!”. Jest to zabawa dla biegaczy, w której Brooks co kwartał rozdaje buty dla tych uczestników biegów, którzy zbiorą największą sumę numerów startowych pochodzących z dziesięciu różnych biegów. W czasie trwania promocji, za każdy przyniesiony numer, przy zakupie butów otrzymuje się dodatkowo rabat w wysokości 40 złotych.

Oprócz akcji promocyjnych, marka Brooks stawia sobie też ze cel budowę sieci sprzedaży, aby zwiększyć geograficzną dostępność obuwia i odzieży. Obecnie buty Brooks można nabyć w Warszawie, Poznaniu, Częstochowie, Szczecinie, Pile oraz w sklepie internetowym www.sklep.4run.pl. Buty dostępne są w specjalistycznych sklepach biegowych, w których sprzedawcy profesjonalnie pomogą w wyborze odpowiedniego modelu buta. W roku 2009 obuwie marki Brooks ma trafić do sprzedaży w kolejnych miastach.

Buty można nabyć również na każdym większym biegu w całej Polsce na stoisku Brooks, w tym na wszystkich biegach z logo „first minute”– informacje na ten temat są umieszczone na stronie sklepu 4run. W ten sposób firma chce zapoznać środowiska biegowe ze swoimi produktami i technologiami. Brooks proponuje pozytywistyczną pracę od podstaw - zwiększenie świadomości tego, jak ważny jest odpowiedni dobór buta.

Nowością w sezonie 2009 będzie wprowadzenie kolekcji specjalnego rodzaju odzieży z linii "Nightlife" – zwiększającej widoczność biegaczy po zmroku.




Nasz rozmówca: Tomasz Michałowski, Specjalista ds. zarządzania i komunikacji
Strona internetowa: decathlon.pl

Decathlon to sieć hipermarketów sportowych posiadających w chwili obecnej swoje placówki w 7 województwach: dolnośląskim, opolskim, śląskim, małopolskim, wielkopolskim, lubelskim oraz oczywiście mazowieckim. Marką własną Decathlon w segmencie biegowym jest marka Kalenji.

Najbardziej odczuwalną dla biegaczy zmianą planowaną na sezon 2009 przez Decathlon jest awans segmentu BIEGANIE w wewnętrznej kategorii produktów na wyższy poziom. Oznacza to zwiększenie liczby oferowanych modeli butów i ubrań biegowych a więc – dla nas ciekawszą i szerszą ofertę, w której będzie można przebierać wedle własnych potrzeb. Na ten rok firma planuje otwarcie kolejnych 4-8 placówek na terenie całej Polski, więc marka Kalenji będzie także dużo łatwiej dostępna geograficznie.

Firma zaoferuje nam dwie kolekcje sezonowe: wiosenno-letnią oraz jesienno-zimową. Sprzedaż każdej z kolekcji kończyć się będzie akcją wyprzedażową. I tak na przykład w dniach 24 lipca – 2 sierpnia będziemy mogli taniej nabyć produkty z obecnie już dostępnej na półkach kolekcji wiosenno-letniej. Dodatkowo produkty biegowe będą siłą napędową akcji promocyjnej zaplanowanej na 14 kwietnia – 10 maja, podczas której trafią między innymi na pierwsze strony gazetki przeznaczonej dla klientów, na billboardy oraz do mediów prasowych i elektronicznych. Podobna akcja będzie także przeprowadzona przed wakacjami – tam także silnie będą akcentowane elementy biegania. Nam, jako biegaczom, pozostaje cieszyć się z tego, że nasza dyscyplina wciąż zyskuje na popularności, czego dobitnym potwierdzeniem są wyniki sprzedaży!

Decathlon to także jeden z aktywnych sponsorów i partnerów dla kilku imprez biegowych. W styczniu wszyscy uczestnicy Biegu o Puchar Chomiczówki mieli przyjemność korzystać z folii termicznych dostarczonych przez Decathlon oraz wylosować nagrody ufundowane przez Kalenji, które było głównym partnerem sprzętowym imprezy. Kalenji to także partner Maniackiej Dziesiątki, która już na dniach! Z marką spotkamy się także podczas Cracovia Maratonu oraz na kilku innych imprezach, w stosunku, do których toczą się jeszcze rozmowy.

Firma pozostaje także aktywna na rynku społecznym. Potwierdzeniem jest opieka sprawowana przez Decathlon nad UKS Wieliczka i UKS Działyń. Najciekawszym jednak zdaniem redakcji elementem, który wprowadzi w tym roku marka Kalenji będzie..., ale o tym już za tydzień w specjalnym newsie:-)



Nasz rozmówca: Michał Penarski, Marketing Manager
Strona internetowa: www.newbalance.pl

Tradycją marki New Balance jest bliski kontakt z biegaczami. W związku z tym firma stara się być wizerunkowo aktywna tam, gdzie obecni są biegacze – a więc bezpośrednio na biegach. W sezonie 2009 New Balance widoczna będzie jako sponsor zarówno na dużych imprezach: mBank Łódź Maraton, Maraton Metropolii Bydgoszcz-Toruń, czy Cracovia Maraton, jak i na imprezach mniejszych, lokalnych, takich jak biegi przełajowe w Blachowni, Półmaraton w Sobótce, czy cały cykl imprez Grand Prix Radomia (w tym Bieg Kazików, który już 8 marca). Lista imprez jest dynamiczna i wciąż rozwijana.

Najbardziej chyba znanym w środowisku biegowym przedstawicielem, a więc i punktem dystrybucji produktów New Balance jest firma Olimpius.PL prowadzona przez Pana Włodzimierza Adama. Z jej oferty możecie korzystać zarówno podczas większości dużych i średnich imprez biegowych (specjalne stoisko handlowe) jak i bezpośrednio w Internecie (jeden z największych sklepów internetowych w branży). Zakupów możecie dokonywać także bezpośrednio w sklepie firmowym marki: www.newbalance.pl

New Balance przygotowało na rozpoczynający się sezon dwie kolekcje: wiosenno-letnią (która już systematycznie pojawia się w sklepach i będzie dostępna do końca lipca) oraz jesienno-zimową. Tegoroczna linię produktów cechuje naturalna ewolucja w technologii oraz nowy zgrabny i wyprofilowany design. Sukcesywnie zeszłoroczne modele zastępowane są nowymi przejmującymi wszystkie cechy poprzedników oraz dodającymi nowe technologie.

Ambasadorem sportowym marki New Balance jest Artur Błasiński. Firma podpisała także porozumienie z zawodnikami Ligi StrongMen, którzy promować ją będą w zakresie produktów z serii Cross Treningu. Najciekawsze jednak przed nami – jeszcze w tym roku światło dzienne ujrzy wspólny projekt New Balance i środowisk niepełnosprawnych sportowców, któremu liderować będzie jedna z najbardziej medialnych niepełnosprawnych osób w Polsce. Nazwisko jednak ze względów marketingowych podane zostało (na razie…) jedynie do wiadomości naszej redakcji. Zapowiada się interesująco - wkrótce szczegóły!




Nasz rozmówca: Monika Coś, PR & Brand Manager Nike Sportswear
Strona internetowa: www.sciezkibiegowe.pl

Gdy czytacie ten artykuł zapewne lada moment ruszy (lub już trwa) akcja Nike+ Ona czy On. Nike rzuca aktywnym kobietom i mężczyznom sportowe wyzwanie i stawia odważną tezę, że mężczyźni wcale nie muszą dominować w sporcie. Projekt opiera się o platformę www.nikeplus.com i system Nike+, który rejestruje i analizuje treningi biegowe. Dzięki funkcji Wyzwania na nikeplus.com podczas damsko-męskiej rywalizacji Nike+ Ona czy On możliwe jest zliczanie przebiegniętych kilometrów osobno dla mężczyzn i kobiet. A że strona internetowa ma charakter społecznościowy, to rzeczywiście może dojść do zaciekłej rywalizacji obu płci :-)

W walce na kilometry Nike+ Ona czy On ambasadorkami, które wesprą kobiety w trudnych chwilach i dodadzą mnóstwo kilometrów do wspólnego dorobku, będą aktorka Matylda Damięcka oraz jedna z najlepszych biegaczek na świecie – Sylwia Ejdys, trzykrotna Mistrzyni Polski na dystansie 1,500 m. Po drugiej stronie barykady pobiegnie męska reprezentacja pod wodzą aktora Mateusza Damięckiego i doskonałego płotkarza Artura Nogi, Mistrza Świata Juniorów w biegu na 110 m ppł, finalisty w biegu na 110m ppł podczas Olimpiady w Pekinie

Rozmawiając o działaniach Nike nie sposób nie wspomnieć o Ścieżkach Biegowych Nike, które zaczęły wyrastać cztery lata temu w kilkunastu miastach w Polsce. W tym roku Ścieżki Biegowe ruszają od 28 marca, oczywiście już tradycyjnie pod nadzorem doświadczonych trenerów. Nike wprowadza nową formułę spotkań – na każdym z nich omawiana będzie kolejna forma treningu tak, aby sprawności fizycznej uczestników dorównała także wiedza merytoryczna na temat biegania. Na związanej z projektem stronie www.sciezkibiegowe.pl znajduje się wiele porad dla biegaczy, aktualności, plany treningowe, porady ekspertów, informacje o treningach, forum dyskusyjne, przegląd najnowszych produktów do biegania i wiele innych atrakcji. Na witrynie można się też zapisać do Klubu Biegacza – tutaj członkowie mogą dzielić się swoimi osiągnięciami i wrażeniami na forum klubowym z biegaczami z całego kraju, zbierać punkty i wygrywać cenne nagrody w licznych konkursach, publikować swoje zdjęcia z treningów a nawet otrzymywać zniżki na sprzęt z najnowszej kolekcji Nike Running.

Oczywiście należy także pamiętać o sztandarowych imprezach Nike, które w latach ubiegłych zrobimy oszałamiającą karierę – biegach Run Warsaw i Nike+ Human Race. W tej chwili firma nie udziela jednak szczegółowych informacji na ich temat, trzymając je w słodkiej tajemnicy. Warto wspomnieć natomiast o innych, mniej znanych inicjatywach – Nike wspiera organizowaną w stolicy Południowo-Praską Dychę oraz uczestniczyło w akcji "Polska Biega".




Nasz rozmówca: Paweł Januszewski, Puma Running Ambasador
Strona internetowa: www.pumarunning.com

Marka PUMA dość widowiskowo zaznaczyła swoją obecność w sezonie 2008. Do tej pory panowało przekonanie, że PUMA bieganie traktuje niszowo i jej aktywność na rynku biegów w 2008 roku była sporym wydarzeniem. Tempo działań promocyjnych ma być zachowane w roku 2009 za sprawą kilku interesujących projektów.

Pierwszym z nich jest „PUMA Z BIEGIEM miasta” organizowanych w największych polskich ośrodkach biegowych. W zależności od miejsca, do nazwy akcji będą dopisywane nazwy miast i tak, w Poznaniu „PUMA Z BIEGIEM Poznania”, „PUMA Z BIEGIEM Trójmiasta”, „PUMA Z BIEGIEM Katowic”. Akcja będzie prowadzona w Gdyni, Poznaniu oraz Katowicach.

Gospodarzami poszczególnych event’ów będą animatorzy i pasjonaci biegania. Spotkania będą odbywały się cyklicznie już od połowy marca. W cotygodniowym spotkaniu udział wezmą amatorzy biegania oraz zaproszone gwiazdy – celebrites. Tzw. miejskie bieganie, czyli bieganie w terenie zurbanizowanym akcentować będzie PUMA, markę miejską przy jednoczesnym promowaniu lokalnych inicjatyw zjednujących środowiska biegaczy. Portal MaratonyPolskie.pl został oficjalnym partnerem medialnym tego przedsięwzięcia. Prowadzić go będą doskonale znani z naszych łam: Piotr Suchenia (Gdynia), Piotr Bętkowski (Poznań) oraz organizator Silesia Maraton (a wcześniej Półmaratonu 4Energy) – Bohdan Witwicki (Katowice). „PUMA Z BIEGIEM miasta” to pilotowe rozszerzenie na cały kraj prowadzonej dotychczas w Warszawie akcji „PUMA URBAN RUNNING”. PUMA poszukuje kolejnych partnerów do współorganizowania akcji w innych polskich miastach.

Największą, planowaną na kilka lat inicjatywą marki PUMA jest zaangażowanie się w ogólnopolską Akcje promującą bieganie, pt. „Polska Biega”. Projekt organizowany jest przez Fundację „Polska Biega”, która została założona do organizacji ogólnopolskiej akcji. Tegoroczna Akcja zapowiada się wyjątkowo widowiskowo za sprawą mediów, które obejmą patronat: TVP, Gazeta Wyborcza i Polskie Radio PR I. Współpraca została zaplanowana na kilka lat - obecnie Firma Puma podpisała umowe na 4 najbliższe sezony. W ramach tej akcji PUMA będzie między innymi odpowiadać za system rekrutacji członków do sztafet „Polska Biega” oraz zapewni profesjonalny strój do biegania dla Ambasadorów Akcji „Polska Biega” - warto więc na cotygodniowych biegach zaprezentować się z dobrej strony, gdy tylko zobaczycie przedstawicieli marki :-)

Ambitne są także plany obecności marki PUMA Running bezpośrednio na biegach. W zeszłym roku logo przedstawiające czarnego drapieżnika spotykaliśmy m.in. na Biegu Św. Dominika w Gdańsku, Biegu Niepodległości w Warszawie czy na Półmaratonie 4Energy w Katowicach. W tym roku - jak udało nam się dowiedzieć - PUMA ma ambicję pojawić się na dziesięciu dużych, prestiżowych imprezach powyżej 1.000 uczestników.

Sprzęt biegowy PUMA można nabyć zarówno w sieciach sprzedażowych (np. Intersport) jak i na zawodach biegowych. Przez cały kwiecień trwać będzie silna akcja promocyjna obuwia właśnie w sieci Intersport, której towarzyszyć będzie duża kampania reklamowa. Dla wszystkich, mocno zainteresowanych bieganiem na pewno istotna będzie informacja, że w tym czasie do zakupionego modelu butów z serii PUMA RUNNING dodawany będzie komplet bielizny technologicznej zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn GRATIS! Warto być może wstrzymać się z zakupem nowych butów do biegania do tego momentu a więcej szczegółów tej promocji znaleźć na stronie www.intersport.pl/puma.



Komentarze czytelników - 8podyskutuj o tym 
 

pikkot

Autor: pikkot, 2009-03-09, 19:43 napisał/-a:
Czy w akcjach PUMA Z BIEGIEM ... na pewno chodzi o 12, 19, 26 marca? To są czwartki. W kwietniu są to niedziele. Nie chodziło o kwiecień?

 

benek

Autor: benek, 2009-03-09, 20:13 napisał/-a:
Chodzi o czwartki.

 

Admin

Autor: Admin, 2009-03-09, 20:14 napisał/-a:
Akcja będzie w czwartki. Natomiast wszystko się zmienia dość dynamicznie i jeszcze mogą być różne zmiany - na przykład właśnie otrzymałem informację, że zamiast Gdańska będzie Gdynia.

 

suchy

Autor: suchy, 2009-03-10, 10:15 napisał/-a:
Dokładniej, parking na końcu Al. Marszałka J. Piłsudskiego w Gdyni przy Bulwarze Nadmorskim. Można dojechać własnym autkiem lub autobusem na pętlę przy Domu Marynarza ( http://zkmgdynia.pl/rozklady/przystan.htm ) i przejść pieszo, lub przytruchtać (wskazane) na miejsce zbiórki.

 

Admin

Autor: Admin, 2009-03-10, 15:12 napisał/-a:
A jak juz jesteśmy przy projektach, to przypominam, że jeszcze tylko 3 tygodnie do końca pierwszego kwartału zbierania numerów startowych dla BROOKS'a. Kto nazbiera sumę największą 10 numerów, ten wygra topowe buty biegowe :-)

 

Fix-u

Autor: Fixu, 2009-03-10, 18:09 napisał/-a:
heh to wsiadam w 128 jade 20' i jestem:-D

 

pikkot

Autor: pikkot, 2009-03-10, 21:30 napisał/-a:
Gdzie znajdę jakieś informacje o PUMA Z BIEGIEM miasta? Ma to jakiś adres internetowy?

 

Admin

Autor: Admin, 2009-03-10, 23:17 napisał/-a:
Jeszcze w tym tygodniu ruszy na naszych łamach kampania informacyjna w tej sprawie

 



















 Ostatnio zalogowani
Jerzy Janow
15:18
biegacz54
15:15
chris_cros
15:06
miras
15:05
nikram11
14:53
robertst1
14:48
marianzielonka
14:37
shrek76
14:30
runner
14:26
jantor
13:37
lukasz.tatys
13:33
Zielu
13:31
Wojtek23
13:28
czolgkrz
13:20
AdamP
13:17
Januszz
12:52
|    Redakcja     |     Reklama     |     Regulamin     |